en
se

Dyno

 

A-J on suorittanut erilaisten moottoripyörien polttoainejärjestelmien säätämistä vuodesta 1999.

Nykyään keskitymme ruiskujärjestelmien säätämisiin. Ensisijaisesti WoolichRacing-ohjelmistolla suoraan pyörän omaan ECU:un. Myös Power Commanderit kuuluvat rutiini säädettäviin. 

 

 

Kaasutin laitteissa on mahdollista vuokrata penkkiä omaan käyttöön. Usein kilpalaitteissa paras asiantuntemus mekaaniseen ruuvaamiseen löytyy pyörän omistajalta tai tiimin mekaanikoilta. Näissä tapauksissa A-J ajaa analyysit penkissä ja antaa suositukset säätötoimenpiteisiin. Samalla periaatteella teemme seoskartat asiakkaan ruiskunohjausohjelmiin, mikäli ajoneuvo on harvinainen tai ECU:n pääsy on rajoitettu. Kaikkiin ruiskun ohjausohjelmiin ei mahdollisuutta päästä. Asiakas selvittää näissä tapauksissa mahdollisuuden ja säädöt suoritetaan asiakkaan ohjelmilla ja tietokoneella.

Vanhempiin katupyöriin suoritamme kaasuttimien säädöt penkissä voimassa olevalla tuntiveloituksella. Teho ja seosanalyysit sopimuksen mukaan.

 

Tehonalennukset kinteällä hinnalla. Euro3 ja vanhemmat joko 25 kW tai 35 kW (lähtöteho maks. 70 kW). 

Huom! Euro4 normien mukaisten ajoneuvojen tehonalennus sallittu ainoastaan hankkimalla alkuperäisen tehdasrajoitetun ECU:n.

 

Tässä muutama seikka, jotka olisi hyvä selvittää ennen ensimmäistä yhteydenottoa:

*Onko pyörässä PowerCommander? Jos on, mikä malli?

*Onko pakoputkistossa ylimääräistä lambda-anturin paikkaa? (M18x1,5mm)

*Onko ilmapumppu poistettu käytöstä? (Ilmapumppu on järjestelmä, joka päästää läppäventtiilien kautta ilmaa I-suodattimesta pakoputkistoon. Ilmapumppu sijaitsee yleensä lähellä sylinterikantta)

*Onko pyörä muuten teknisesti kunnossa, eikä siinä ole käyntihäiriöitä? Epäkunnossa olevaa pyörää on turha säätää

*Onko pyörää jo yritetty säätää? Jos on niin kuka ja minkälaisilla ohjelmilla ym.

*Missä käyttölämpötilassa pyörää käytetään? Kilpakäytössä yleensä käyttölämpötila pyritään pitämään 80-90 asteen välissä.

*Onko mahdolliset käyntihäiriöt suurempia, kun moottori on kuuma tai kylmä. Yleinen käsitys on, että laite on rikkaalla, kun kone käy paremmin kylmänä, mutta useat ruiskujärjestelmät ylikorjaavat lämpötilakompensaatiota ja kone menee laihalle kuumetessaan.

Yhteydenotot ensisijaisesti sähköpostilla aj@ajbike.fi.  A-J ajaa varsinkin alkukaudesta päivittäin penkkiajoja, jolloin puhelimeen vastaaminen ei onnistu. Lisäksi Suomen kesän ollessa näinkin lyhyt, kuin se on, kiirettä piisaa yli omien tarpeiden koko kesäkaudella. Suuret muutostyöt kannattaakin tehdä talven aikana.

 

VARAA ALLA OLEVALLA LOMAKKEELLA AIKA DYNOON