en
se

Ohjeita huoltoon tuleville.

Olet varannut ajan AJ-Bike Oy:n huoltoon. Lue seuraavat rivit, niin laitteesi huolto sujuu mahdollisimman hyvin.

1. Olethan varannut kaikille tarvittaville töille huoltoajan? Aikataulumme on varsinkin sesongin aikana suunniteltu 15 min tarkkuuudella tilattujen töiden osalta. 

Tämän vuoksi emme pysty reagoimaan tilaamallasi huoltoajalla lisätöihin, jotka eivät ole olleet tiedossa kalenterivarausta tehdessä. Sinun laitteesi jälkeen on tulossa jo seuraava laite, emmekä välttämättä pysty vastaanottamaan seuraavaa huoltotyötä sovittuna aikana. Tämän vuoksi haluamme tietää kaikki työt, jotka olet meiltä tilaamassa.

Mikäli huomaat lisää korjaamisen tai huoltamisen kohteita ennen huoltoon tuloa, ilmoita niistä viipymättä. Suunnittelemme niille töille uuden huoltoajan, tai siirrämme koko huollon myöhempään ajankohtaan, jos niin sovitaan. 

Tämä kaikki koskee myös varaosien tarvetta. Suuri osa varaosistamme on laadukkaita alkuperäisosia ja niiden varastointi on suurelta osin keskitetty tehtaiden suuriin Euroopan varastoihin. Niiden toimitusaika on sesongilla min. 3 arkipäivää ja sesongin ulkopuolella jopa viikkoja. 

Emme asenna asiakkaan itse netistä tai marketeista hankkimia varaosia. Emme niille pysty antamaan minkäänlaista takuuta, koska takuun antaa tavaran myyjä. Lisäksi tiedämme kymmenien vuosien kokemuksella, että halvat piraattiosat eivät välttämättä sovi kaikkeen korjaamiseen, vaan originaali laatu tulee monesti kokonaishinnaltaan edullisemmaksi pitkällä juoksulla. Lisäksi suurin osa toimeentulostamme tulee varaosien myynnistä. Ilman varaosamyyntiä ei ole myöskään korjaamoa.

Ennen huoltoa:

1.Pese laitteesi mahdollisimman hyvin. Mekin pesemme laitteen puolestasi, jos se ei ole pesty ja näemme huollon tai korjauksen onnistumiseksi pesun välttämättömäksi. Laskutamme pesusta yksikköhinnan, joka 1 yksikkö 10 € jne. Emme huolla lian päälle, vaan haluamme, että huoltokohteet ovat puhtaat. Lisäksi pesu on 1 vaihe laitteen ulkoista tarkastelua, jolloin mahdolliset viat ja puutteet on mahdollista jo siinä vaiheessa huomata.

2.Ilmoita kaikki huollon ja varaosien tarpeet.

3. Myymme ajoneuvoihin renkaita, varaosia ym. ym. Kysy meiltä tarjousta, mikäli tarvetta ilmaantuu

4. Korjaamollamme on toimintaa myös normaalien aukioloaikojen ulkopuolella. Tämä ei tarkoita sitä, että korjaamon kautta voisi tulla ostamaan tuotteita ym. normaalien aukioloaikojen ulkopuolella vaikka ovet olisivatkin korjaamolla auki. Sesongin ulkopuolella palvelemme mielellämme aina, kun olemme paikalla, mutta sesongin aikana ns. taustatöiden ym. suorittamiseen tarvitsemme työrauhan. Varaosien tilaaminen, aikataulutukset ym. suoritetaan suurelta osin ennen aukioloaikaa. Pidämme kahvitauon ennen aukioloaikaa, jolloin olisi kiva, jos saisimme hiukan hengähtää ennen liikkeen avaamista.

5. Ethän tule korjaamoalueelle seuraamaan laitteesi huoltoa. Vakuutuksemme eivät kata ulkopuolisille tapahtuvia tapaturmia. Lisäksi työvaiheet ovat suurelta osin liikesalaisuuksia, emmekä halua niiden paljastumista ulkopuolisille. Dynotyöt saattavat kiinnostaa erityisesti. Niiden seuraamiseen on pyydettävä henkilökunnalta erikseen lupa. Kuvaaminen töiden yhteydessä kielletty, poislukien Dynotyöt, joidenka yhteydessä saa kuvata ja videoida seuraavin ehdoin: Tietokoneen näytön sisältöä ei saa kuvata, eikä missään nimessä levittää. Dynon tuotekehitykseen on uhrattu vuosia ja kehitystyö kuuluu liikesalaisuuksien piiriin. Töiden seuraaminen oppimismielessä, eikä kouluttaminen tai neuvominen, kuulu liiketoimintaamme. Tekninen tuki asiakkaille kattaa takuunalaisien laitteiden ns. hätä neuvonnan.

6. Moottoripyöräily on hausta ja hieno harrastus. Muistathan kuitenkin, että meille se on myös elinkeino. Normaalit liiketoiminnan lait koskevat myös meitä. Joskus omassa rakkaassa laitteessa ilmenee ongelmia. Meille kuitenkin kaikki asiakkaat ovat niitä omia tärkeitä asiakkaita, emmekä saa asettaa ketään etusijalle aikataulujen ym. osalta. Olethan ymmärtäväinen meitä kohtaan, joskus ei yksinkertaisesti aikataulut anna periksi pienelle kurkkaamiselle tai vianmääritykselle, vaan joudumme etenemään normaalien toimintatapojen mukaisesti.

7. Materiaali- ja valmistusviat kuuluvat takuiden piiriin. Mikäli tarvetta takuunalaisiin korjauksiin ilmaantuu, kysy toimintatapaa ensisijaisesti laitteen myyjältä. Takuutyöt kuuluvat normaaleihin töihin ja niidenkin osalta joudumme suunnittelemaan aikatauluja, ne eivät välttämättä  ohita kalenterissa muita töitä.

Huollon jälkeen:

Annamme aina huoltojen yhteydessä asiakkaalle materiaali- ja työerittelyn. Lisäksi määräaikaishuolloissa asiakas saa tarkistuslistan. Nämä ovat todistuksia tehdyistä töistä. Säilytä näitä asiakirjoja huolella. Asiakirjat ovat rahanarvoista tavaraa ajoneuvoa eteenpäin myydessä. Tietoturvan vuoksi, emme säilytä vanhojen huoltotilauksien tietoja täydellisinä. Joten kopioita ei välttämättä ole saatavissa myöhemmin.

Seuraathan laitteesi öljytasoja ym. seurattavia asioita. Huollon yhteydessä laitettasi on käsitelty. Tämän johdosta seuranta on erityisen tärkeää.

Ilmoitathan kaikista epäkohdista, jos niitä ilmaantuu. Reklamaatiot ovat osa tuotekehitystä, emmekä pysty kehittymään ilman niitä. 

Renkaanvaihdon jälkeen aja varovasti. Renkaassa on vahamainen pinta uutena, joka on erityisen liukas ennen pinnan karhentumista.

Nauti ajoneuvostasi!

 

Kiitos, että luit ohjeemme ja noudatat niitä.

 

AJ-Bike Oy