fi
en

Dyno

 

A-J on suorittanut erilaisten moottoripyörien polttoainejärjestelmien säätämistä vuodesta 1999.

Nykyään keskitymme ruiskujärjestelmien säätämisiin. Ensisijaisesti WoolichRacing-ohjelmistolla suoraan pyörän omaan ECU:un. Power Commanderit kuuluvat rutiini säädettäviin. 

 

Kaasutin laitteissa vuokraamme penkkiä ja tietotaitoa asiakkaille, jos näemme sen vaihtoehtona. Usein kilpalaitteissa paras asiantuntemus mekaaniseen ruuvaamiseen löytyy pyörän omistajalta tai teamin mekaanikoilta. Näissä tapauksissa A-J ajaa analyysit penkissä ja antaa ohjeet säätötoimenpiteisiin. Näin säästetään kallista korjaamoaikaa, koska A-J voi sillä välin keskittyä muihin töihin, kun esim. pääsuutinta vaihdetaan tms. Hinta muodostuu näissä tapauksissa huomattavasti halvemmaksi. Samoilla periaatteilla teemme seoskartat asiakkaan ruiskunohjausohjelmiin, jos meillä ei itse kirjoitus-ohjelmaan pääsyä. Kaikkiin ruiskun ohjausohjelmiin ei mahdollisuutta päästä. Asiakas selvittää näissä tapauksissa mahdollisuuden ja säädöt suoritetaan asiakkaan ohjelmilla ja tietokoneella.

Vanhempiin katupyöriin suoritamme kaasuttimien säädöt penkissä normaalilla tuntiveloituksella. Teho ja seosanalyysit sopimuksen mukaan.

Tehonalennukset kinteällä hinnalla. Uudet euro4 laitteet eivät enää mahdollisia alentaa penkissä. Muut vanhemmat voimassa olevan lainsäädännön mukaan. joko 25 kW tai (35 kW, jos lähtöteho alle 70 kW)

Tässä muutama seikka, jotka olisi hyvä selvittää ennen ensimmäistä yhteydenottoa:

*Onko pyörässä powerCommander? jos on, mikä malli?

*Onko pakoputkistossa penkin lambda-anturille paikka? (kierre M18x1,5mm)

*Onko ilmapumppu poistettu käytöstä? (Ilmapumppu on järjestelmä, joka päästää läppäventtiilien kautta ilmaa I-suodattimesta pakoputkistoon. Ilmapumppu sijaitsee yleensä lähellä sylinterikantta)

*Onko pyörä muuten teknisesti hyvässä kunnossa, eikä siinä ole käyntihäiriöitä?

*Onko pyörää jo yritetty säätää? jos on, kuka ja minkälaisilla ohjelmilla ym.

*Missä käyttölämpötilassa pyörää käytetään? Kilpakäytössä yleensä käyttölämpötila pyritään pitämään 80-90 asteen välissä.

*Onko mahdolliset käyntihäiriät suurempia, kun moottori on kuuma tai kylmä. Yleinen käsitys on, että laite on rikkaalla, kun kone käy paremmin kylmänä, mutta useat ruiskujärjestelmät ylikorjaavat lämpötilakompensaatiota ja kone menee laihalle kuumetessaan.

Yhteydenotot ensisijaisesti sähköpostilla aj@ajbike.fi   A-J ajaa varsinkin alkukaudesta päivittäin penkkiajoja, jolloin puhelimeen vastaaminen ei onnistu. Lisäksi Suomen kesän ollessa näinkin lyhyt, kuin se on, kiirettä piisaa yli omien tarpeiden koko kesäkaudella. Suuret muutostyöt kannattaakin tehdä talven aikana.